Współczesna branża technologiczna rozwija się w zastraszającym tempie, generując ogromne zyski. Konkurencja na tym polu jest ogromna, więc aby wyróżnić się na tle innych firm trzeba wdrożyć skuteczne strategie marketingowe. W tym artykule przedstawimy najlepsze sposoby, dzięki którym firmy z branży IT mogą skutecznie pozyskać i utrzymać klientów.
- Tworzenie wartościowej treści
W dobie przesywu informacji nie dość, że wyzwaniem jest dotarcie do klienta, to jeszcze przekazanie mu wartościowych treści. Wartościowa treść to nie tylko opis produktu, ale przede wszystkim opowieść o sposobie, w jaki pomaga klientom. Treści takie jak artykuły, e-booki, video itp. powinny zapewniać wartość dodaną i uczyć merytorycznie.
- Content marketing
Content marketing to właśnie marketing treściowy – opowieść o produkcie w formie skutecznych treści, skierowanych do interesującej grupy odbiorców. Ten sposób promocji jest w stanie wesprzeć wiele innych działań marketingowych. Warto wiedzieć, że 72% internautów uznaje content marketing za bardziej cenne źródło informacji niż proste reklamy, a daje także lepsze wyniki w pozycjonowaniu witryn.
- Tworzenie wartościowej treści to tylko krok pierwszy!
- Inwestuj w rozwijanie bloga związane z branżą. Stwórz specjalistyczną platformę lub filmy edukacyjne.
- Umieszczaj linki w dobrej jakości mediach, UWAGA:- dobrze wypozycjonowanej strony przynosi 55 razy więcej ruchu.
- Marketing influencerów
W tym przypadku polega na poszukiwaniu „liderów opinii”wśród specjalistów w branży. Influencerzy, czyli osoby z dużym gronem odbiorców, mogą pomóc w uwiarygodnieniu Twojej firmy lub produktu. Dlatego warto nawiązać z nimi kontakt i zlecić grubość, artykuł, opinię lub video.
- Wykorzystaj polecenia i wsparcie ekspertów Twojej branży do kształtowania swojego wizerunku.
- Pamiętaj, by dobierać influencerów do Twojej grupy docelowej. Patrz na ich zasięgi, doświadczenie i profesjonalizm.
- Social Media
Social media to świetny sposób, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy tylko dobrej jakości treść i umieszczenie jej na odpowiedniej platformie. Należy pamiętać, że wybierając społeczność w której się udzielamy kierujemy się tym, do kogo kierujemy swoje treści.
- Dostosuj komunikację do różnych mediów społecznościowych – Instagram, Twitter, LinkedIn czy Facebook.
- Przede wszystkim planuj treści z wyprzedzeniem, a ich forma – zdjęcia, filmy, teksty – dostosuj do jednej linii KOMUNIKACJI.
- Reklama
Marketing w internecie bez kampanii reklamowych nie osiągnie takiego zasięgu jakie interesują nas produkty i skutki. Dzięki temu na pewno osiągniemy swój cel i zbudujemy świadomość marki. Reklama to dodatkowe promowanie marki.
- Reklama sponsorowana na Facebooku lub Google Adsow – to reklamy wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
- Retargeting – to reklama wyświetlana w przypadku odwiedzin użytkownika Twojej strony – kolejna szansa na ich pozyskanie.
- Dbanie o poprawnie nastrojony profil na portalach społecznościowych,to klucz do skuteczniejszych kampanii wykorzystujących mechanizmy reklamowe.
Podsumowanie
Odniesienie sukcesu to przede wszystkim dobrze opracowane działania marketingowe, nade wszystko nawiązywanie dobrych relacji z klientami i ich pozyskiwanie. Najważniejsze jest skoncentrowanie się na wartościach, a nie na cenach. Zadaniem firmy jest dotarcie do grupy odbiorców, którzy docenią wartość oferowanych produktów, a najlepszy sposób na to, to właśnie wykorzystanie skutecznych strategii marketingowych.